sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Kyl määki Turuus

18.7 keskiviikko

Keittiöremontin ohessa päätimme taas hieman matkailla.
Keskiviikkona lähdimme aamutuimaan ajelemaan kohti Lahtea. Halpaa dieseliä piti tankata Iitissä, mutta se ei ollutkaan siellä halpaa, eikä edes Kärkkäisellä, mutta siellä oli tankattava ja käytävä kaffeella ja ostoksilla.
Sitten matka jatkui Forssan kautta Humppilaan, jossa tiesimme olevan muutaman mukavan myymälän, Humppilan Lasin kauppakeskus ja Humppilan suoratuonti. Niissä kaupoissa saimmekin ajan mukavasti kulumaan.
Sitten ajettiin Liedon kautta Raisioon ja vanhaan tuttuun Ikeaan, jossa söimme taas ne kuuluisat ruotsalaiset lihapullat ja ostimme keittiökaappeja.
Raisiosta ajoimme Ruissaloon, Turun kupeessa olevalle leirintäalueelle.
Kaikki sähköpaikat olivat loppu,  mutta saimme sentään pienen nurmikkokaistaleen vaunumme alle.

Leirimme Ruissalossa

Kaffeen jälkeen kiertelimme leirialueella ja löysimme melkein samanlaisen vaunun kuin omammekin, hollantilaispariskunta sillä retkeili kaukana kotoaan.

Chateau LaCar 2000 vm.1990

Iltakävelyn jälkeen olimmekin valmiit suihkun kautta unten maille.

19.7 torstai

Aamulla tietysti taas heräsimme kukonlaulun, tai oikeammin kanadanhanhien laulun aikaan ja aamupalan jälkeen lähdimme Turun keskustaan.
Siellä ensimmäinen kohteemme oli Turun kauppahalli ja sieltä piti saada sitä ainutta ja oikeaa Hvitfeltin makkaraa
Myös torin tarjontaa tutustuttiin ja sitten lähdimme etsimään Birgittasisarten matkustajakotia.
Se löytyikin Ursininkadulta, mutta  hiljaiselta paikka vaikutti. Sitten kävimme katsomassa mitä tarjontaa löytyy Suomen suurimmasta partiokaupasta, Partiovarusteesta. Puhallettavat retkityynyt tuli hankittua edulliseen alehintaan.
Saman kadun, Läntisen Pitkäkadun varrelta löytyi myös Wanhanajan Puoti ja museokahvila

Museokahvilan kahvipakettirivistöä

Sitten ajelimmekin jo takaisin Ruissaloon ja purimme leirimme ja otimme vaunun taas hinaukseen. Paluumatkalla poikkesimme Forssan Autokeitaassa syömässä ja Hämeenlinnan ja Lahden kautta tulimme taas kotimaisemiin.
Sauna lämpimäksi ja sen jälkeen taas uni maistoi